top of page

Gezond ontbijt

Moeilijk om te zeggen wat een gezond ontbijt is. Het hangt er ook wat vanaf wat je die dag nog allemaal doet. Plof je voor de rest van de dag op een bureaustoel? Of sta je de hele dag recht en haast je u van de ene naar de andere vergadering?

Eén ding weten we wel, iedereen moet ontbijten. Zet je lichaam in gang om iets te kunnen verbranden. Om energie te krijgen... Ondertussen denk ik dat iedereen wel weet waarom ie moet ontbijten.

Aan tafel!

Op mijn pagina 'ontbijt' kan je een hele verzameling terugvinden van wat ik allemaal klaarmaak. Ook ik zit met een drukke agenda, daardoor ben ik genoodzaakt om dikwijls 's avonds al mijn voorbereidingen te treffen. In het begin is het wat zoekwerk, na verloop van tijd gaat het vanzelf. In het weekend maak ik meer tijd om te ontbijten. Pancakes zijn 1 van mijn favorieten, zeker met gebakken appeltjes. Dit recept is zonder suiker en is veganistisch! Vers fruit heb ik altijd in huis, om een fruitsla van te maken maar ook om onder een yoghurt te draaien of bij een havermout te serveren. Havermout leent zich ook tot eindeloze mogelijkheden. Ontdek dit recept als je graag havermout eet, een typisch wintergerechtje en perfect voor op een zondagmorgen.

Smoothies maak ik dikwijls als ik direct erna op de baan moet. Het lijkt veel werk maar dat is het absoluut niet. Tref gewoon de juiste voorbereidingen. Vries bijvoorbeeld je fruit in (dan is je smoothie ineens lekker fris). Hoe ga ik te werk? Zet je smoothie op wanneer je ondertussen nog iets anders kan doen. Meestal maak ik nog een slaatje voor 's middags klaar of ga ik me snel even opfrissen.

Ik kan ook niet wanneer ik net wakker ben in 1 keer zo een smoothie binnenkappen. Daarom steek ik hem in een drinkbeker. Geen tijd om je blender af te wassen? Doe er wat dreft en water in en zet je blender gewoon weer op. Wanneer je savonds thuiskomt moet je hem enkel nog snel even afspoelen en klaar is kees.

Mijn favoriete smoothies? Dat hangt van seizoen tot seizoen af. Momenteel is de rood-roze smoothie mijn topper. Ook omdat ik mijn frambozen en aardbeien uit de diepvries haal!

Smakelijk!

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page