top of page

Voorbereiding Mont Ventoux

Terwijl ik dit schrijf zit ik met een Orangina en mijn laptop in het zonnige Frankrijk. Vitamine D opnemen. Bijna een overdosis, dat is ok.

Heet is het hier. 38graden. Alle geluk ben ik net in Marroko geweest en ben ik de warmte al een beetje gewoon. Morgen loop ik de Mont Ventoux op. De kant van Bedoin, de bekendste kant van de Mont Ventoux dankzij de Tour de France.

Ik weet niet of ik me nog meer kan voorbereiden dan dat ik nu heb gedaan. Genoeg gesport, rust en op mijn voeding gelet (haha, toch een poging ondernomen) Ook hulpmiddelen zoals Ettix Beta Alanine.

Maar wat neem ik nu mee met de run zelf?

Genoeg drinken, eten en energybars voor een heel leger. Ik weet nooit op voorhand waar ik zin in heb en wat ik nodig ga hebben.

Voordeel is dat er een wagen me continu zal bevoorraden en drinken/eten geven wanneer nodig. Dit gaat van bananen tot een cracker (zout!) of een bidon water of met isotonic.

Het enige wat ik nu nog kan doen is slapen, op tijd uit mn bed komen en die berg beklimmen. Een vriendin van me wist me ook nog op een correcte manier aan te moedigen:

Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it.

Al doe ik er 5uur over, ik loop hem op en ga van elke minuut genieten. Mijn droomtijd? 4uur.


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page