top of page

Clean 9 - DAY 4, 5 & 6

time flies when you're having fun! We zijn al halverwege augustus, de zomer vliegt voorbij. Het lijkt een eeuw geleden dat ik nog in Marokko aan het genieten was van een lekker ontbijt. Onndertussen heb ik weer zoveel gedaan! Augustus staat deze maand centraal voor sport en gezond eten. Niet altijd eenvoudig tijdens al de bbq's, festivals, terrasjes,...

Day 4

Vandaag was het een warme dag. Of laten we gewoon stellen dat het HEET was. Qua shakes, maaltijden, aloë vera drankjes was ik het helemaal gewoon. Geen moeilijke dag. 's Avonds met veel plezier naar de CrossFit. Dat ik ging afzien wist ik op voorhand. De hitte had hier de meeste reden toe. Toes To Bar stonden vandaag op het programma, jammer genoeg kan ik dit niet. Wat ik wel kan is Knees To Elbow. De namen zeggen het zelf lijkt me... Belangrijk is dat je je lichaam goed mee laat gaan, zo dus ook je handen. Na een 60 tal TTB's zien je handen er meestal niet zo goed uit... Ook die van mij niet.

DAY 5

Vrijdagmorgen, bijna weekend. Eerst nog wat deadlines halen op het werk voor het echt van start kan gaan. Het weekend zal een uitdaging worden. Met een drink, kinderfeestje en training op de planning zal het aangenaam druk worden. Toch zal de uitdaging vooral met de detox zijn. We zijn nu aan dag 5 aangekomen. Nog steeds eet ik maar 1 maaltijd van een 600kcal per dag, de andere maaltijden bestaan uit shakes. Ik zie me nog niet direct aankomen op een feestje met een shake. Ook voor mij zijn er grenzen.

Deze avond na de training moest ik nog iets gaan drinken op café voor een verjaardag. Op zich niets speciaal, enkel kreeg ik regelmatig de vraag of ik geen pintje wou. Normaal zou ik met veel plezier ja zeggen. Nu was het op mijn tanden bijten en volmondig neen antwoorden. Neen, want ik ben hard aan het trainen. Neen, ik ben een detoxkuur aan het volgen. Neen, ik heb er geen zin in... Allemaal excuses waar iedereen wel een weerwoord op heeft. Kom op, eentje. Want eentje is geentje. Ga jij ook al zo'n sportfreak worden? Af en toe mag je jezelf toch iets gunnen?

Ja, dat doe ik. Regelmatig zelfs. Toch niet deze 9 dagen. Dat is toch ok? Ik denk dat dit voor mij het moeilijkste van heel de detox is. Uitleggen waarom ik dit doe. Want ja mensen, het heeft een positief effect op mijn lichaam. Ik wil zelfs even voor jullie een lijstje opstellen. Lees het even door wil je? Dan moet ik ze niet steeds herhalen. Call me lazy, want dat ben ik wel!

Why oh why doe ik deze detox?

  • Ik ben fan van uitdagingen

  • Het zou goed zijn voor mn lichaam

  • Het is goed voor mn lichaam, dat merk ik al na dag 5

  • Ik heb echt niet altijd zin in een pintje

  • Het is goed om je darmen te reinigen (klinkt oh zo lekkaaah)

  • Je valt ervan af

  • Het geeft je energie!

  • Het geeft je voldoening wanneer het is gelukt

Ziezo. Wil je nog meer redenen? Test het zelf!

DAY 6

Wekker vergeten te zetten, net op tijd wakker schieten om direct naar de training te rijden. Normaal ga ik met de fiets, maar dat is op dagen dat ik dus op tijd wakker ben.

Vandaag was het voor de eerste keer 'Road to competition' Niet dat er voor mij de eerste jaren al een wedstrijd in zou zitten. Je mag deze lessen ook gewoon meevolgen als je er interesse in hebt. Wel ik had er zin in. Of toch de dagen ervoor. Vandaag moest ik nog even wakker worden...

De training zelf was fun. Een wod met een judge naast je is toch weer eens iets anders. Afgezien heb ik, resultaten waren niet zo geweldig. Positief was wel dat mijn split jerk beter begint te gaan dan verwacht. Ik durf nu echt de bar naar boven te knallen. #badass #datbenikwel

Na de training (die toch wel 2u duurt) heb ik altijd zo'n honger. tijd voor een eitje met asperges, ui en tomaat. Nog een restje soep en hup ik weer een blije appelbol! Die middag was het ook tijd voor een kinderfeestje. Dolle pret tussen allemaal kleintjes, dat is gewoon nog een workout! Ohja, er was ook een miniontaart... #justsaying


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page