top of page

Gezonde maand: week 4!

I DID IT!

Niet enkel de battle van de Ardennen heb ik overleefd, ook m'n detox maand! Dat het niet altijd even makkelijk was had je in m'n vorige berichten al wel gelezen. Weet wel, deze levenstijl zal ik niet zomaar opzij zetten. Het is even afkicken van de suikers maar eens ik die fase voorbij was besefte ik wat een energie ik had!

Je kent het wel, een drukke werkdag en nog snel boodschappen gaan doen. Thuis aankomen snel wat in elkaar flansen en het enige wat je dan nog wil doen is in je zetel hangen. Wil je hiervan af? Probeer dan eens een maand lang gezond te eten, je moet niet alles laten, geef het al eens een kans om met bepaalde zaken te minderen.

Ik kan nu uit ervaring spreken. Ik haat het huishouden doen, maar nu is alles netjes. (ok, bijna alles! De strijd met m'n strijkmand heb ik nog niet gewonnen...) En het geeft me gewoon een leuk gevoel, ik heb precies meer tijd op een dag voor zoveel andere leuke zaken. Sporten, koken, opstaan, kuisen,... ik doe het met veel plezier.

Ontdek hier wat ik deze week allemaal heb klaargemaakt.

Week 4

Maandag 23 juni

Ontbijt: groene smoothie

Tussendoortje: soya yoghurt met vanille

Lunch: gemengde salade met gerookte zalm, zure room en mierikswortel

Tussendoortje: verse fruitsla met cashewnoten

Avond: Pasta pesto met courgette, spinazie, look en champignons

Dinsdag 24 juni

Ontbijt: Ontbijt op het werk: blauwe bessen, boterham met kaas, yoghurt

Tussendoortje: Soya yoghurt limoen met verse passievrucht

Lunch: Broodje met gestoomde kip, wortelen, komkommer en yoghurt

Tussendoortje: Fruitsla

Avond: Sushi met zeewiersalade en een maatje

Woensdag 25 juni

Ontbijt: Havermout met kokosmelk

Tussendoortje: Soya yoghurt met limoen

Lunch: Gemengde salade met gerookte zalm, zure room en mierikswortel

Tussendoortje: Fruitsla

Avond: gegrilde steak, gestoomde aardappel en salade

Donderdag 26 juni

Ontbijt: Havermout met kokosmelk

Tussendoortje: Soya yoghurt met vanille

Lunch: venkelsalade met een maatje en rijstwafels

Tussendoortje: fruitsla

Avond: Kabeljauw gebakken in kokosolie en limoen met gegrilde courgette en asperges

Vrijdag 27 juni

Ontbijt: Smoothie van amandelmelk, spinazie, aardbeien en sinaasappel

Tussendoortje: Verse fruitsla

Lunch: Griekse salade

Tussendoortje: kruidnoten

Avond: Thaise kokoscurry met citroengras en kip

Zaterdag 28 juni

Dag van de RUN!

Ontbijt: krachtvoer voor de run: fruitsla, thee en pistolet!

Lunch: te zenuwachtig om iets te eten, daarom enkel een banaan

Tussendoortje: Fruitsla

Avond: Om de goede afloop van onze run te vieren zijn we lekker gaan eten. Ik heb een kabeljauwhaasje gegeten!

Zondag 29 juni

UITSLAPEN

Lunch: Pancakes met kaneel en vers fruit

Tussendoortje: Kersen en soya yoghurt met limoen

Avond: Mini loempia’s met tofu en zeewier


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page