top of page

DIARY - WEEK 7

Eindelijk! De zon begint al wat vroeger te schijnen! Lente, je bent van harte welkom. Haast je maar zodat we weer van het mooie weer kunnen genieten. Terrasjes, picknicks, lopen in aangename temperaturen... Alles is beter dan deze donkere dagen.

Maandag LEGDAY. Ik was er helemaal klaar voor. Tot het zover was. Dan wil ik meestal gaan lopen (ja dat kunnen m'n beentjes wel ) Programma van de dag:

Training back squat. Langzaam naar beneden - 3 sec houden en krachtig omhoog. Sets van 10 (8 herhalingen) en elke keer gewicht bijnemen tot je aan je max zit.

WOD:

Boxjumps 15x

Goblet Reverse Lunge 20x

Kettlebell front squat 10x

3x herhaling

100 sit ups om af te sluiten. Lees: rust voor m'n benen.

Na deze training ben ik direct aan de slag gegaan in de keuken. Honger dat had ik. Ik had van een collega een tijdje geleden een spaghettipompoen gekregen. Een beetje een bizarre groenten, je mag het ook echt letterlijk nemen de benaming. Snij de pompoen in 2 (even de zaden verwijderen) en leg hem zo in de oven. Na een tijdje kan je er met een vork doorgaan en komen er allemaal slietjes los, spaghettisliertjes. Ik heb hem klaargemaakt met een groentesaus en kaas. Ontdek het recept hier! 1 van de weinige voordelen van terug single zijn? De volgende dag de andere helft kunnen opeten! Score!

Dinsdag Eerste RECORD van deze week: Als eerste de WOD afgewerkt. Vandaag kwam het goed van pas dat ik lopersbenen heb. Lopersbenen, ik weet niet of de term echt bestaat, maar ik noem het met plezier zo. Want ja, ik was eerst weet je wel. Ik kon het zelf niet zo goed geloven, en ok m'n overhead squats zijn niet met veel gewicht. Dat zijn allemaal details... ik was eerst. Schouderklopje voor mijzelf! WOD zelf even uitleggen; deze was 400m lopen en 15 overhead squats. Dit 5x herhalen en je was klaar. Ik heb er zelf 20m53s over gedaan. Waarschijnlijk zegt dit je niet veel, dat maakt me ook weinig uit ah! Want ik was EEEEERST! Ok ik zwijg erover. Geen twijfel mogelijk dat ik met een heel grote glimlach op men snoet in slaap ben gevallen. #ikwaseerstenbenertrotsop

Woensdag

Met plezier naar de winkel gereden want vandaag was het rustdag. Het is weer even aanpassen om voor 1 persoon eten te kopen. Wat ligt er allemaal in mijn winkelkarretje? Vooral veel vers fruit en groenten. Vlees eet ik niet zo veel, niet omdat ik een vegetariër ben maar gewoon omdat ik er niet zo'n behoefte aan heb.

Eh trouwens, You are what you eat. So don't be fast, cheap, easy or fake.

Donderdag Thuiswerkdag = hele dag in m'n jogging rondhuppelen. Als ik dan een videocall met het werk heb zie ik gewoon dat ik een vestje aan heb zodat ik er toch een beetje netjes uitzie. That's me, alle geluk zien ze dit niet. Maar stiekem vind ik dit enorm grappig. Thuiswerken staat bij mij ook gelijk aan wat meer tijd besteden in de keuken. Vandaag heb ik chili con carne gemaakt omdat er enkele vrienden kwamen eten. Het recept van Jamie Oliver is nog steeds mijn favoriet, er zitten genoeg groenten in en er zitten ook kikkererwten in wat echt lekker is. Ontek hier het recept, het is echt niet zo moeilijk.

Vrijdag Het was een uitzonderlijk drukke dag vandaag. Zo druk zelfs dat ik geen tijd had om te gaan spinnen tijdens mijn middagpauze. 's Avonds zat men hoofd zo vol dat ik absoluut geen zin had om te gaan sporten. Een rustige avond, dat had ik nodig. Deze keer geen bbq waar ik zo ziek van zou worden.

Zaterdag

OLY Lifting les 3 deze week. Normaal was deze vorige week, maar toen was ik zo ziek dat ik men bed amper uitgeraakte. Deze lessen zijn enorm handig om mijn techniek goed te krijgen.

Na de les kregen we nog een presentatie over Beyond the Whiteboard. Deze tool geeft je de kans om je resultaten in te geven en zo te bekijken wat je sterke punten zijn, ook je zwaktes zet het goed in kaart. Zo kan je u op bepaalde oefeningen beter concentreren en zo beter worden. Er zijn verschillende levels, maar hier vertel ik binnenkort meer over. Al nieuwsgierig naar de app? Ontdek hem hier.

Zondag

Een prachtige dag was het vandaag. Perfect weer om mijn appartementje te poetsen en erna nog een terrasje te doen. Perron noord in Brasschaat (niet verwarren met park spoor noord in Antwerpen) is een toplocatie aan het lichte vliegwezen. Je kan er volop met je snoet in de zon zitten, onthaasten van alle drukte en genieten van heel wat lekkers.

's Avonds was het nog zo'n mooi weer dat ik nog even mijn loopschoenen heb aangetrokken om blokje rond te lopen. 5 kilometer lang genieten van de zon die langzaam onderging en weerkaatste in het water. Meer dan dat wil je niet om je week perfect af te sluiten. Oh jawel, een pak milka oreo chocolade. #cheatday

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page