top of page

Running gear


Wat doe jij aan tijdens het lopen? Neem jij een drinkebus mee? Eet jij onderweg?

Vragen waar ik met plezier een antwoord op wil geven.

Bij mij hangt het er wat vanaf hoeveel ik loop. Een korte toer loop ik zonder drinken mee te sleuren. Dan vertrek ik gewoon thuis en zie ik dat ik voldoende gedronken heb. wanneer ik dan weer aankom staat er ook drinken klaar. Heerlijk als het zo simpel kan.

Qua kleding is het nu het bijna zomer is wat eenvoudiger.

Wat doe jij aan tijdens het lopen?

Een vraag die ik dikwijls te horen krijg. Ik loop waar ik me goed in voel. Tights, shorts, losse shirts of een sweater. Het hangt af van het weer.

Waarom een tight? Wel dat is als een tweede huid. Ok, zo ziet het er ook dikwijls uit. Mijn mooie achterwerk nog net iets meer geaccentueerd dan anders. (denk aan Beyonce in een legging...) But(t) het zit goed! Het loopt vlot! Uiteindelijk moet ik niet naar mn eigen kont staren. Dat mogen jullie dan weer doen. #sorrynotsorry

Shorts draag ik als het weer wat warmer is. Afgelopen zondag op de 10 miles in Antwerpen had ik een short aan. Tijdens de run zelf begon het te regenen en dat kan ik moeilijk verdragen als een short aan heb. Ok je bent onmiddellijk weer droog. Dat klopt. Toch krijg ik het dan sneller koud en voel je de regen echt op je huid zelf.

T-shirt, long sleeves, sweaters, hoodies, windjackets,... noem maar op. Ook voor je bovenlichaam heb je heel wat handige stuff. Het belangrijkste? Een sportbh. Investeer hier in, moet niet duur zijn, toch wil je niet dat je borsten naar alle kanten zwieren. Dit is geen mooi zicht voor de toeschouwer en het doet gewoon pijn. Zelf heb ik geen borsten die alle kanten op gaan, daar zijn ze net wat te klein voor. Toch heb ik heel wat sportbh's, de ene geeft al wat meer ondersteuning dan de andere. Mijn favorieten? Die van Nike, H&M & Mango.

Dan voor boven je bh. Doe aan waar je je goed in voelt. Ik draag graag een los mouwloos tshirt met erover een windjacket dat ik kan uitdoen als het te warm is. Oja, mijn kleren passen bijna nooit bij elkaar. Simpelweg omdat ik aandoe waar ik op dat moment zin in heb en wat goed is voor het weer (en wat er niet in de was ligt...)

Ook kreeg ik opmerkingen over mijn foto's op de 10 miles in Antwerpen dat ik voetbalkousen aan had. Dit zijn compressiekousen. Lopen is een erg blessuregevoelige sport en pijntjes en kwaaltjes kunnen simpelweg niet vermeden worden. Deze kousen geven dan ook echt steun, een druk op je onderbenen. Persoonlijk ben ik er fan van. Die van mij komen van verschillende merken.

Zoals je ziet, loopkleding hoeft niet duur te zijn. Koop kleding waar je u goed in voelt. Beloon jezelf met een stuk dat je al lang wil. Zo doe ik het ook. Heb je een mijlpaal bereikt? Heb je die 10km binnen die bepaalde tijd kunnen lopen? Geef jezelf een cadeautje.


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page