top of page

DIARY - WEEK 13

‘Wat barst jij van de energie meisje, ja hoor! Ik voel het, doe er iets leuks mee. Ik heb vertrouwen in je!’ Bedankt Meneertje, Ik barst ook van de energie. af en toe een kleine uitbarsting. Vulkaan uitbarsting. Dat jij dat dan voelt is een beetje eng… maar, Hey, het is ok!

Maandag

Na een zware run (met een kleine kater) van 16 kilometer moet je af en toe een echte rustdag nemen. Helemaal niets doen. Zelf ben ik echt geen persoon die heel de avond in de zetel kan hangen en wat tv kan kijken. Deze dag dus wel. Om dan tot de conclusie te komen dat ik dus echt wel niets mis. Alle geluk bestaat er het mooie wereldwijde web vol met waanzinnige websites. Voor je het weet ben je 10 webshops, 15 blogs en 30 dit-moet-ik-echt-wel-eens-klaarmaken mogelijke recepten verder. Tot zover maandag. #somsdoeikhelemaalniets #datisok

Dinsdag

Drukke dinsdag. Verkeer op de baan. Half 10 op het werk. Tot zover mijn ochtend.

Alle geluk was het ’s avonds net iets aangenamer op de baan. Was ik op tijd op de crossfit om mij hier even volledig te concentreren op mijn benen! LEGDAY! Deadlifts met 60 kg, altijd leuk als dit lukt. Eenmaal thuis had ik zoveel honger en heb ik echt iets eenvoudig, toch enorm lekker klaargemaakt. Gewokte groentjes met gegrilde halloumi. Ken je dit niet? traditionele Cypriotische geitenkaas, gemaakt van een mengsel van schapen- geitenmelk. Omdat halloumi een hoog eiwitgehalte heeft, kan deze kaas worden gegrild of in olijfolie worden gebraden, waarbij hij niet smelt maar een krokant korstje krijgt. (bedankt wikipedia!)

Woensdag

Sinds kort hou ik me aan het MyEnergyLab schema van Energy Lab. Volgens hun moet ik 4x in de week lopen. Helaas pindakaas vermoed ik dat dit niet evident gaat zijn. Vandaag de eerste van de week, 45 minuten lopen. Rustig tempo, een 7km. ’s Avonds ook nog even spaghetti bij m’n ouders gaan eten om dan ineens door te rijden naar de crossfit.

Oproep aan mijn allerliefste trainer. Meer van dit! Ik was echt kapot. Waarschijnlijk ook van het lopen. Principe was om 1 oefening zoveel mogelijk te herhalen in een halve minuut. Zo waren er 6 verschillende oefeningen. Na elke 30 seconden kreeg je er 30 rust. Dit 30 minuten lang. #afzien

Donderdag

Feest! Gaan eten met de collega’s. Altijd fijn. Zelf maak ik geen vlees klaar (enkel als er volk komt eten en ik er echt zin in heb) We gaan altijd pintjes drinken in een gezellige bruine kroeg in ’t stad. Daar serveren ze ook lekker eten. Eenvoudig, toch goed. Vandaag nam ik gehaktballen in tomatensaus met selder. Zoals ik al zei eenvoudig. En lekker!

Geen sport, toch voel ik nog elk spiertje in men lichaam van de trainingen van woendag.

Vrijdag

Amsterdam! HIP HOI! De knapperds van Girls love 2 run gaven een masterclass #SELFIEMADE. Niet enkel om nuttige weetjes met ons te delen. Ook om geld in te zamelen voor een goed doel, run4schools. Mooie combinatie! ’s Middags samen met een vriendin richting Amsterdam vertrokken om daar met enorm veel plezier aan te komen. Netjes in de parking parkeren – die alle geluk werkte, dit was met een elektrische poort en alle stroom was die dag uitgevallen – om dan het centrum in te duiken.

Eenmaal daar een plekje gezocht om te eten. Om dan tot de conclusie te komen dat er teveel afleiding was. Overal. Winkels, mensen, … Omdat ik écht bijna ging omvallen van de honger en dan ook in staat ben om mensen pijn te doen snel een sapjesbar binnengesprongen. #sorrywhatIsaidwhenIwashungry

Wel, sapjesbar-meneer. Je was een beetje vreemd. Na een shotje tarwegras vroeg hij wat we nog gingen doen. Eindelijk opgelucht dat er iets in mijn maag zat kon ik ook blij antwoorden dat we nog naar een masterclass gingen. Om dan een reactie te krijgen dat ik barst van energie! Ja joh, weet ik wel! Doe ik graag, helemaal gek ben ik. #jullienederlandersook

Back 2 Business. Eenmaal in het Lloyd hotel nog even iets gegeten (salade met gerookte zalm, asperges – ja ze zijn er weer! – en krieltjes) om dan naar de verhalen te luisteren van alle sprekers. Benieuwd hoe dit was? Bekijk hier het verslag van Girls love 2 run. Het was een aangename kennismaking met enorm wat Fitgirls.

Zaterdag

Na een korte nachtrust terug naar de crossfit. Vandaag ging het echt niet. M’n knie zat zo geblokkeerd dat ik zelfs naar mijn ouders ben gereden voor een ijszak op te halen. Dan maar rustig aandoen. Af en toe een week zonder al teveel activiteiten moet kunnen.

Gezellig iets gaan drinken met mijn neef. Zelf is hij ook iemand die enorm veel bezig is met sport. Geen crossfit wel lopen, MMA, thaiboks, brasilian jiujitsu,… Hij begrijpt mij dan ook helemaal! Mooi voorbeeld, binnenkort ga ik ook eens met hem trainen. Pakt over 2 jaar, dan kan ik hem misschien volgen. #goedevoornemens

Zondag

Omdat ik deze week écht weinig uren gesport heb en MyEnergyLab een beetje rampzalig is. Ben ik toch gaan lopen. Normaal zou ik een grote afstand lopen, iets in mij zei dat dit geen enorm goed idee zou zijn met mijn knie. 50 minuten dan maar, een 8km. Beter iets dan niets. Nadien zat m’n knie niet meer vast! HOERA! Blije appelbol dat ik was.

In de namiddag naar Gent vertrokken. Een afspraak met Polar, hier vertel ik binnenkort meer over! ’s Avonds nog afgesproken met wat vrienden om wat bij te praten. Vermoeiend weekend, op tijd men bed in was de boodschap.


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page