top of page

I will. Just watch me.

Waarom loop ik zo graag? Wel, lopen heeft me door een moeilijke periode geloodst. 2 jaar geleden ben ik door een rollercoaster van emoties geslingerd. Mijn lichaam heeft er enorm van afgezien. Op een gegeven moment heb ik een klik gemaakt en ben ik gestart met Start 2 Run. Met 2 vriendinnen. Uiteindelijk bleef ik alleen over. Al snel werd het een uitlaatklep die ik nodig had. Een verslaving.

Vorig jaar wou ik de 10 miles meelopen, door een scheurtje in mijn ligamenten aan mijn linker enkel heb ik dit aan de kant moeten zetten. Toch heb ik 2 spartacus runs kunnen meelopen. En een stuk van de Mont Ventoux, lees hier hoe dat verlopen is.

2015 is het jaar waar ik elke run die me aansprak wou lopen. Elke maand minstens eentje. Te beginnen vanaf maart. Dit om naar 1 doel te werken. In juli de Mont Ventoux oplopen. 22km naar de top tegen een gemiddelde van 7%.

99% van de mensen waar ik dit tegen vertel verklaren mij gek. Dat ben ik ook. Gek op lopen. Gek op uitdagingen. Vorig jaar liep ik er al 11 van. Zonder grondige voorbereiding. Dit jaar doe ik het wel goed. Ik heb mijn conditie laten testen, ik heb een schema laten opstellen. Ik heb een fantastische sporthorloge van Polar (m400) die al mijn gegevens netjes en overzichtelijk registreert.

Vooruitgang boek je ook door je dag in dag uit te blijven inzetten. Doorzettingsvermogen, dat heb ik. Ik heb m'n tanden erin gezet, ik laat het niet los. Ik heb er offers voor gemaakt, er zullen er nog volgen. Dat wil ik. Ik ben al vooruit gegaan. Deze week heb ik mijn eerste 16km gelopen. Wat vlot ging. Smaakt naar meer. Nu moet ik oppassen dat ik niet te snel wil gaan.

Dit is de reden waarom ik deze blog wil bijhouden. Mijn vooruitgang registreren. Ik weet hoe moeilijk het voor mij is geweest. De eerste kilometers, het wandelen tussendoor. Kwaad op mijzelf, waarom heb ik het zo lang laten aanslepen. Waarom is mijn conditie zo slecht. Door te blijven doorzetten sta ik nu hier. Trots op mijzelf, voor wat ik al heb gerealiseerd en voor wat er nog komt.

Ik hoop dat ik iemand kan inspireren, aanzetten tot bewegen. Dat je van je lichaam kan houden zoals ik dat doe. Niet door mager te zijn, gewoon gezond. Vol van energie.

To be continued...

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page