top of page

DIARY - WEEK 12

Week 12, ok het is een beetje eng aan het worden. Vorige week zaten we precies nog aan tafel onze goede voornemens te verkondigen. Hoe zit het met die van jou? Liggen je sportschoenen al ergens in een hoekje van je kamer of ga je er nog steeds volledig voor? Bij mij gaat het best ok, al moet ik mijn focus dringend wat meer op m'n eten leggen. Sporten gaat goed, de cravings voor chocolade komen net iets teveel voor... Excuses heb ik er ook voor, toch is het tijd om me te beginnen concentreren. Mijn Mont Ventoux verhaal begint langzaam maar zeker dichterbij te komen...

Maandag

Na de leuke Urban Trail Run in Antwerpen is het een welverdiende rustdag. Zoals altijd koppel ik dit aan een avondje met gezelschap. Een vriendin van me die ik al enige tijd niet meer had gezien kwam eten. Na zo’n prestatie had ik ook nog eens zin om vlees te eten. Dit komt niet veel voor, meestal eet ik vegetarisch.

Vandaag stond er tagliata di manzo op het menu. Gegrilde en gemarineerde biefstuk met rucola sla, parmigiano en rozemarijn. Benieuwd naar het recept? Ontdek hier het recept van Jeroen Meus.

Dinsdag

Vandaag was ik 1 jaar in dienst bij men huidige werkgever. I really love my job. Topcollega’s, topteam en genoeg afwisseling zorgen ervoor dat ik nog steeds als een blije appelbol naar het werk vertrek.

Na een rustdag er terug tegenaan kunnen gaan op de crossfit. Direct na het werk even alles geven. Vandaag was het LEGDAY. Vermoeiend, zoals altijd. Voordeel van teveel eten klaarmaken? De volgende dag de restjes opeten!

Woensdag

Pancakes! Het is bijna een traditie aan het worden op woensdag. Rustig opstaan (thuiswerken!) en tijd nemen om te ontbijten.

Vandaag kwam er ook nog een leuk pakketje binnen van Adidas. De stella mccartney collectie, daar ben ik echt zo’n fan van. Functionele mode, altijd een topper. Steeds opnieuw krijg ik dezelfde UPS bezorger aan de deur, hij weet het al dat ik op woensdag thuis ben. Daarom is hij zo lief om mijn pakketjes altijd op woensdag te droppen. HELD! #ikkoopteveelonline

Donderdag

Een beetje feest op het werk, samen met nog andere collega’s hadden we wat te vieren. Met verse hummus, guacamole en turks brood als aperitief. Griekse salade als maaltijd en een chocoladetaart als dessert was dat geen probleem.

’s Avonds geen training maar een infosessie over MyEnergyLab. Een trainingsschema dat mij bovenop de Mont Ventoux gaat helpen! Binnenkort meer hierover.

Vrijdag

Vandaag geen spinning op het werk, wel crossfit. Niet zo’n leuke training vandaag, sumo deadlifts doe ik nu eenmaal niet zo graag. But hey, it’s ok. Niet elke les kan even leuk zijn. Plus het weekend kon beginnen, geen reden om te klagen.

Gezellig een avondje film zien (Bridget jones!) bij een vriendin was alles was ik nodig had om mijn weekend perfect te laten starten!

Zaterdag

Op tijd uit men bed voor een les OLY Lifting. Vandaag stond de snatch weer op het programma. Nog steeds zit ik met het probleem tussen mijn oren. Toch is het vandaag gelukt om de bar omhoog te krijgen.

’s Avonds had ik een date met allemaal vriendinnen, samen gezellig eten om erna op stap te gaan. Normaal ging ik tot de 10 miles niet meer drinken. Ik heb mezelf 3 momenten gegeven om toch nog iets te drinken. Vandaag was zo’n dag. (Nog 2 momenten te gaan tot 26 april!) Uiteindelijk was het een topavond/nacht waar we enorm hard gelachen hebben. Morgen zal dat wel iets minder zijn…

Zondag

Au. Normaal ging ik met 2 vrienden samen lopen om half 10 ’s morgens, wel niet dus. Ik steek het op het bier, de late dansuurtjes en de te lekkere spaghetti. Excuses! Next week ben ik wel van de partij!

Toch had ik mijzelf voorgenomen om te gaan lopen. 16 kilometer. Ik wou weten hoever ik stond voor de 10 miles. Kon ik nog een doel stellen? Binnen een bepaalde tijd lopen? Ik wist het niet, ik wist zelf niet of ik de 16k momenteel zou halen. Dit kon ik enkel ontdekken als ik het zou proberen.

De omstandigheden (kater) waren niet optimaal. Mijn schema vertelde me dat ik 45 minuten moest lopen… Toch vertrok ik vol goede moed. Met m’n fiets naar het bos. In mijn fietszakken stak genoeg water, bars en appelsienen om te overleven. Ik zou starten met 8 km en zien wat m’n lichaam vertelde. Dat is iets wat ik met de jaren heb geleerd. Luister naar wat je lichaam zegt, gaat het niet? Dan gaat het dikwijls ook echt niet. Wandel dan even, die PR kan je nog op een ander moment lopen.

Uiteindelijk liep ik de 16km vrij vlot. Op 1u44min34sec. Niet slecht voor de eerste keer van dit jaar. Dankzij mijn Polar M400 kon ik vlot mijn hartslag in het oog houden. Volgende keer zorg ik ervoor dat ik net wat meer ben uitgeslapen en niet zoveel gedronken heb… #goedevoornemens

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page