top of page

Eerste run van 2015

De eerste zit erop. niet zo'n topweer, wel toplocaties. Antwerpen ontdekken op een unieke manier. Niet enkel door de straten lopen, ook door tunnels, gebouwen en parken.

De route startte in het park spoor noord om zo richting Borgerhout te lopen. Op een gegeven moment konden we een klein deurtje binnengaan om vervolgens 25 meter naar beneden af te dalen. In het half donker konden we zo door een metro tunnel lopen (die nog niet in gebruik is!). Het was vrij benauwd in de tunnel, het contrast met de koude van buiten was duidelijk voelbaar.

Na een 500m kwamen we terug boven aan de Kerkstraat. Aangename ontdekking dat we aan mijn oude middelbare school uitkwamen. Dat riep toffe herinneringen op!

Doorlopen naar het districtshuis, hier stond een band ons op te wachten. De gezellige drukte dreef ons verder richting de zoo om dan uit te komen aan het centraal station. In het station zelf moesten we naast een treinspoor lopen om zo weer richting het stadspark te gaan.

Het deed deugd aan mijn voeten om even zachte ondergrond te hebben (al was het maar even). Tijdens mijn looptrainingen probeer ik zo dikwijls mogelijk af te wisselen van ondergrond. In juli zal ik 22 km op harde asfalt moeten lopen, dit is geen pretje. Vorig jaar heb ik dit al voor 11 km gedaan, de warmte komt ook echt van de grond en dat voel je.

Dit even terzijde, na het stadspark liepen we vlot de gasthuistunnel in, hier stond een collega me aan te moedigen! Altijd leuk om bekende mensen langst de kant van de weg te zien. De route zette zich verder door de botanische tuin van Antwerpen. Nu waren we echt in het centrum van Antwerpen. Door de Bourla, over de Meir, langst de melkmarkt om zo naar het felixpakhuis te lopen. De laatste kilometers waren begonnen.

Even schrik dat ik in het MAS alle verdiepen moest oplopen, dit was alle geluk niet zo. Jammer wel dat we niets gezien hebben in het MAS zelf. Langst de nooduitgang lopen is nu niet direct een enorm spectaculaire ervaring…

Nog even over het eilandje om dan terug richting park spoor noord te gaan. Niet volledig uitgeput kwam ik over de lijn. Geen PR, maar eerder genoten van de omgeving. 1u16m04s is mijn tijd. Niet slecht om onderweg nog zoveel te lachen, foto’s te nemen en wat te praten.

Volgende run op de planning; de 10 Miles.

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page