top of page

Polar Loop Armband

Sinds ik mijn beweegadvies op het werk heb ondernomen loop ik rond met een mooie zwarte trendy armband. De Polar Loop. Na 3 maanden vond ik het wel eens tijd om hier een bericht over te schrijven.

Mooierd Het is 1 van de weinige sportarmbanden op de markt momenteel waar ik over kan zeggen dat het best een mooie is. Eigenlijk is het een sobere zonder scherm. Je moet eerst op een knop duwen voor het oplicht. Door op de knop te blijven drukken krijg je zo 1 voor 1 alle opties te zien. Het is dus eerlijk gezegd een vrij eenvoudige armband, die niet zo uitgebreid is als andere. Wat niet wil zeggen dat dit pareltje niet veel kan!

Personaliseerbaar First things first. Als een klein kind ben ik naar de winkel gehold om eindelijk mijn fantastische armband te gaan kopen. Je hebt keuze uit 3 kleuren: blauw, zwart en paars. Mijn voorkeur ging uit naar de zwarte. Met een grote, flexibele band kun je de horloge precies aanpassen aan de grootte van je pols. Je knipt de band af op jouw lengte en zo past hij altijd netjes aan. Ikzelf heb hem niet te strak genomen omdat ik dit niet goed kan verdragen. Geen enkel probleem want er zit zelf geen hartslagmeter in de armband. De hartslagmeter kan je afzonderlijk kopen en koppelen aan je armband via bluetooth. Zo kan je de armband continu aanhouden en enkel wanneer je sport de hartslagmeter aandoen.

Wat kan dit kleintje nu allemaal? Wat zijn de pluspunten van de Polar Loop? Eerst en vooral de prijs. Voor net geen 100 euro is deze armband van jou. Ok, 100 euro is 100 euro. Klopt. Dat is nog altijd niet niets, ook voor mij. Ik heb vergeleken, nog eens vergeleken en nog eens… Bij zo’n aankoop twijfel ik toch dikwijls. Mis ik iets? Ga ik alle info die ik wil wel kunnen ontvangen?

Aangezien ik nog maar een beginner ben wou ik realistisch zijn en niet direct onbezonnen het duurste van het duurste kopen. Wat stond er op mijn verlanglijstje? Een stappenteller, activiteitenmeter, mogelijkheid tot verbinden met een hartslagmeter, resultaten kunnen vergelijken van verschillende dagen. En ja, de Polar Loop kan het allemaal. Best een slim ding, ok het is geen smartwatch. Je kan dus net nog geen mails, smsjes of andere meldingen erop lezen, daar heb ik dan weer mijn iphone voor.

De Loop is dus een echte activiteitenmeter. Hij telt je stappen, waardoor je bewuster wordt van je verdere beweging op een dag. Dat was toch een belangrijk punt voor me aangezien ik een gewone bureaujob heb. Weinig tot geen beweging heb ik overdag, daarom moet ik mijn beweging uit mijn sport halen.

Polar Flow Nog een enorm pluspunt is dat je je loop-armband kan synchroniseren met een app. De Polar Flow app is gratis(!) te downloaden voor Apple en Android en eenvoudig in gebruik.

Via bluetooth maak je verbinding en krijg je zo alle informatie binnen. In de app kan je ook gaan ingeven welke sport je die dag hebt gedaan, bijvoorbeeld gelopen of crossfit. Deze sessie kan je dan ook in detail gaan bekijken. Hoe was je hartslag? Heb je eerder vet verbrandt of heb je op conditie getraind?

Je kan een dagelijks, wekelijks of maandelijks overzicht opvragen. Zo ben ik tot de conclusie gekomen dat ik te weinig beweging had op een dag en dat zelfs 3x in de week sporten niet voldoende was voor mij. Leuk is ook dat je nu een duidelijk verschil kan zien vanaf de moment dat ik gestart ben tot nu.

Een andere handige tool is ook dat je uw nachtrust kan bekijken. Rond hoe laat ga je gemiddeld slapen? Slaap je voldoende? Slaap je diep genoeg of ben je onrustig? Zo ben ik tot de ontdekking gekomen dat 8uur slaap nodig is om altijd goed uitgerust te zijn en dat ik rond 3uur ’s nachts altijd even onrustig ben. Beetje freaky, wel leuk om te weten!

Samenvatting Ok, het is duidelijk. Ik ben écht tevreden over de Polar Loop. Qua prijs-kwaliteit kan het echt niet beter dan deze armband. Ben je nieuwsgierig of je wel genoeg beweging hebt per dag? Wil je meer gaan bewegen? Heb je niet veel budget om uit te geven? Aarzel dan niet en koop de Loop armband. Het is een duidelijk scherm waar je in 1 oogopslag ziet hoeveel activiteit je die dag al hebt gehad. Ook zegt de armband hoeveel je nog moet wandelen, joggen of op moet blijven om je doel te behalen. Deze doelen kan je ook op de website aanpassen en personaliseren. Wil je gewicht verliezen? Ook dit kan je op de website invullen. Je leest het dus, ontelbaar veel snufjes die je allemaal wil ontdekken. Deze armband kan je online aankopen op de website van Polar zelf.

Van Activiteitenmeter naar trainingscomputer.

Zelf ben ik momenteel wel aan het kijken om naar The next level te gaan met mijn sportarmband. Aangezien ik nu 2 maanden aan het trainen ben (lopen en crossfit) wil ik net wat meer gedetaillerde info verkrijgen. Na contact opgenomen te hebben met Polar zelf hebben ze mij aangeraden om de M400 te gebruiken. Deze trainingscomputer is meer gericht op sporters van ieder niveau. De polar loop is om je conditie te verbeteren.

Het leuke aan de M400 is dat hij de vergelijkbare beweegtechnologie heeft als de Loop. De M400 zorgt daarnaast ook voor een degelijke trainingsbegeleiding, feedback, hartslagmeting en geïntegreerde GPS. Nieuwsgierig naar dit toestel? Ontdek het hier.

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page