top of page

De laatste maand van 2014

Heb jij je goede voornemens gehaald? Heb je gedaan wat je wou doen? Ben je tevreden waar je nu staat?

Mijn goede voornemens had ik mooi op papier gezet. Vol goede moed ben ik dit jaar begonnen. Jammer genoeg heb ik na 4 weken mijn enkel verstuikt. Pijnlijk. Veel rusten was de boodschap... Maar veel rusten is ook weinig sporten. Mijn conditie ging enorm achteruit en de motivatie verdween mee. Mijn voet was echt niet ok, zelf gewoon stappen was moeilijk.

7 goede voornemens had ik mijzelf gegeven. Heb ze jammer genoeg niet allemaal kunnen realiseren. 6 van de 7 heb ik gedaan. Dus mag ik best al tevreden terugblikken op 2014. Toch? Niet dus. Zo voel ik me niet. Door de blessure in het begin van het jaar was ik mijn motivatie echt kwijt. Gevolg? Ik sukkelde een beetje verder. Week na week was er wel iets. De zin om te gaan lopen, de pijn die kwam opzetten in m’n enkel.

Goals 2014

Desondanks de bumpy ride die ik afgelopen jaar gehad heb, heb ik ook mooie dingen bereikt. Mijn allereerste spartacus run bijvoorbeeld. The Battle of the ardennes, die ik binnen 1u30m gelopen heb. Wat op zich een mooie presentatie is , en voor mijzelf echt het bewijs dat ik het kàn. Want er was dikwijls twijfel in mijn hoofd…

Nog mooie prestaties zijn de Mont Ventoux en de Race Against Nature. Dingen die ik in het begin van het jaar niet als mogelijk zag, daar kan ik nu op terugkijken. Niemand kan dit van me afnemen. Trots ben ik op mijzelf hiervoor.

Hoe kan het dan toch dat ik toch niet zo tevreden ben? Eerlijk? Ik ben terug wat kilootjes bijgekomen. Terwijl ik eigenlijk een mooi strak lichaam wou met genoeg spieren. Nu ja, je zou denken dat ik dit dan als goede voornemen volgend jaar kan doen? Wel, alle beetjes helpen en waarom niet gewoon er ineens voor gaan en het jaar vlot inzetten?

Dankzij een beweegadvies test op het werk heb ik mijn vetpercentage laten opmeten. Dit was om het zacht uit te drukken even een koude douche. Want ja, mijn conditie was best ok. Vetpercentage was toch aan de hoge kant. Verschieten dus! Ook een polar loop armband heb ik gekocht om mijn activiteiten te volgen. (Dat ik dit nu pas gekocht heb! Schandalig!) En vandaag ga ik voor de eerste maal een Crossfit training volgen achter mijn hoek.

Zelf ken ik nog niet enorm veel over Crossfit. Via via had ik vernomen dat dit echt een leuke activiteit is waar je enorm veel spieren mee traint. Laat dat nu net hetgene zijn wat ik wil doen! Benieuwd hoe ik het ga doen? Morgen zal ik er zeker een berichtje over posten. Oja, ik blijf natuurlijk ook nog lopen en naar de pilates gaan.

Wie weet kan ik mijzelf nog blij maken en me tevreden stellen met 2014!

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page