top of page

Wat na een vegan maand

Wat nu?

Veel vragen krijg ik nu in mijn omgeving. Ben je nu veganist? Eet je terug vlees? smaakt je stukje vlees nu nog?

Wel, een stukje vlees smaakt zeker nog. Al koop ik het niet meer zo snel. We zijn nu ongeveer 2 weken verder en ik kan de keren dat ik vlees heb gegeten nog op 1 hand tellen. En daar ben ik best trots op! Het helemaal laten doe ik niet, ik kan er echt wel van genieten.

Waar het mij eerder om ging was om in te zien in welke producten er allemaal dierlijke producten inzitten. Gelatine in snoep, eieren in mayonaise, bouillon in soep, ... Ik koop al lang geen voorverpakte producten meer, waar er ontelbare ingredienten aanwezig zijn. Ik probeer vanaf nul een gerecht te bereiden, zelf een saus te maken, de groenten zelf te bereiden en het vlees eigenhandig klaar te maken. Is dit dan zonder eieren? Neen, maar ik koop mijn eieren vers. Maak ik dan soep zonder bouillon? Ook niet, ik trek alleen zelf een bouillon en het soepvlees gebruik ik ook voor in mijn soep.

Met mijn maand heb ik toch enkele mensen doen stilstaan dat er in bepaalde producten toch wel vreemde zaken zitten. Net daarom ben ik blij dat ik deze challenge ben aangegaan. Het besef brengen bij de mensen. eet niet zomaar wat ze je voorschotelen. Kijk eens op de verpakking wat er in je product zit. Sta erbij stil, want je bent wat je eet.

Noem me nu geen hippie omdat het hierboven op een speech begint te trekken, denk er gewoon aan dat alle kleine beetjes helpen!


Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page