top of page

Vegan Challenge week 3

Op ontdekkingstocht in de vegan keuken

Week is weer maar eens voorbij gevlogen. Ik blijf me maar verbazen over wat de mogelijkheden zijn van recepten. De topper van deze week was echt wel de portobello gevuld met verse champignons en bulgur. Zo lekker dat het in 1 2 3 op was! Ondertussen heb ik enkele boeken thuis liggen die me inspiratie geven, niet altijd vegan (wel vegetarisch) maar ik begin er een krak in te worden om ze vegan proof te maken.

Moeilijk is het wel om op bezoek te gaan bij mensen. Niet altijd is iedereen op de hoogte van mijn challenge. Toch hebben ze enorm veel werk gestoken in een heerlijke maaltijd op tafel te zetten. Als ik dan water bij de wijn moet doen en een vegetarische maaltijd moet eten dan is dat goed voor me. Rome was er ook niet in één dag, toch?

Ontdek hier wat ik deze week allemaal heb klaargemaakt.

Week 2

Woensdag 8 oktober

Ontbijt: Boekweitpap met kaneel en granaatappel

Tussendoortje: Kokosblokjes

Lunch: groentesoep met brood

Tussendoortje: banaan

Avond: pasta veggie op restaurant.

Donderdag 9 oktober

Ontbijt: Smoothie met appel - banaan - aardbei - rode besjes

Tussendoortje: soya yoghurt met kiwi

Lunch: Crackers met cremisso en groentesoep

Tussendoortje: mandarijn

Avond: groenteburger - puree - gewokte groentjes

Vrijdag 10 oktober

Ontbijt: Crackers met pesto tofu van de hobbit

Tussendoortje: soya yoghurt met kiwi

Lunch: Salade met mozarelinno (vegan mozzarela)

Tussendoortje: banaan

Avond: Pasta (vegan!) met vegan gehakt - soya groenten - soya room

Zaterdag 11 oktober

Ontbijt: Brood met tofu pesto

Tussendoortje: mandarijntje

Lunch: Brood met tofu pesto en een salade

Tussendoortje: appel

Avond: Frietjes

Zondag 12 oktober

UITSLAPEN!

Lunch: Vers geperst fruitstap - brood met pesto tofu

Tussendoortje: fruitsla + vegan vanille cupcake

Avond: wraps met mexicaanse vegan gehakt - guacamole

Maandag 13 oktober

Ontbijt: Smoothie met appelsap - banaan - aardbei

Tussendoortje: vegan vanille cupcake

Lunch: kervelsoep met brood

Tussendoortje: Soya yoghurt limoen met rood fruit

Avond: wok van tofu blokjes - wokgroenten - soba noedels

Dinsdag 14 oktober

Ontbijt: Smoothie met appelsap - banaan - mango - aardbei - havermout

Tussendoortje: peperkoek

Lunch: Slaatje met olijven + crackers met cremisso

Tussendoortje: /

Avond: Vegan knackworst - bulgur - vegannaise

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page