top of page

VeganChallenge NL

Vegan? VEGAN!

Ik heb mijzelf voorlaatst tot flexitariër gedoopt. Je kent ze wel. Iemand die zonder problemen vegetarisch eet, meerdere keren in de week. Maar zo af en toe nog wel eens van een stukje vlees kan genieten. Bewust weliswaar. En biologisch.

De gedachte of ik voor altijd een vegetariër zou kunnen zijn dwaalde al een tijdje door mijn gedachten. Maar tot op heden wil ik dit niet. Maar zo af en toe wil ik wel eens een uitdaging aangaan. Na een beetje te surfen kwam ik op VeganChallenge.nl terecht. (Ja ik ben zo een belg die heel wat nederlandse sites checkt.)

M'n eerste gedachte? NEE! Dit is teveel voor me. Ik kan niet zomaar m'n zondags eitje opofferen. Laat staan een overheerlijke quiche. Of pancakes.... Teveel om op te noemen. Maar het zou wel een uitdaging zijn. M'n vriend was wel al enkele dagen aan het vertellen dat hij een detox wou doen, gezonder wou eten en meer wou bewegen. Zonder erbij na te denken haalde ik het VeganChallenge concept aan. Voor we het wisten waren we al plannen aan het maken om een maandje veganistisch te eten.

Ik ben ook van het principe om niets weg te gooien wat ik van eten koop. Mijn gerechten worden dus aangepast aan wat ik dikwijls nog in huis heb. Niet in wat ik zin heb. (Zo koop je dikwijls ook héél budget vriendelijk!) Dus de laatste dagen van september staan in het teken van al onze zuivel op te eten. Klinkt stom, om dan een week helemaal niets te eten. Maar dan weet je ook waarom.

Zo ging ik nog aan de slag met een busje room, eitjes en gemalen kaas om een lekkere quiche te maken. Mozzarela in m'n slaatje voor mee naar het werk te nemen. Kruidenkaas voor op m'n boterham, en chesterkaas voor op een croque monsieur.

Ontdek hier hoe ik m'n eerste week gepland heb en wat ik heb klaargemaakt!

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page