top of page

Detox maand

Gezonde maand!

Iedereen doet het wel eens, enkele dagen detoxen. Zelf wou ik het al een langere tijd doen, maar aangezien ik nu aan het trainen ben voor de Battle of the ardennes ga ik voor een gezonde maand. Zo weinig mogelijk suikers, vetten en lactose.

Deze zaken vervangen we door natuurlijke suikers (kokosbloesemsuiker), vetten (vis, kokosolie, ...) en alle koemelk vervangen door notenmelk of geitenkaas. Dit is een voor mij volledig nieuwe werkwijze en heeft toch wat voorbereiding nodig!

Wat eet ik wanneer?

Ook zal ik het volgende systeem proberen aan te houden, let wel op dat mijn proties van vlees nooit meer dan 100g zijn.

  • 1x per week rood vlees

  • 2x per week kip

  • 2x per week vis

  • 2x per week vegetarisch

Waarom eet ik niet meer vegetarisch? Omdat ik genoeg koolhydraten, proteien en natuurlijke vetten uit mijn eten wil halen om volop te kunnen sporten!

Hoe ga ik te werk?

Ik maak op voorhand een weekschema waar ik alles opzet wat ik die week wil eten. Dit gaat van ontbijt tot klein tussendoortje. Door regelmatig te surfen krijg ik dikwijls wel inspiratie en pas ik soms wel enkele gerechten aan!

Week 1

Maandag 2 juni

Ontbijt: smoothie van banaan, zelt, blauwe bes, aardbei, amandelmelk, kaneel en ijs

Tussendoortje: Yoghurt met appel en kaneel + 2 céréal crusty’sesam koekjes

Lunch: 4 rijstwafels met geitenkaas. Slaatje van komkommer, radijs en pijpajuin.

Tussendoortje: Proteïnen balletjes met chia, amandelen en cacao

Avond: Chipolata worst met wortelpuree

Dinsdag 3 juni

Ontbijt: Havermout appel kaneel

Tussendoortje: Soya yoghurt limoen

Lunch: Salade met avocado en garnalen

Tussendoortje: Fruitsla + lemon balls

Avond: Groene risotto met zalm & garnalen

Woensdag 4 juni

Ontbijt: Chia pudding

Tussendoortje: Soya yoghurt met limoen + cashew noten

Lunch: Salade met avocado en zalm

Tussendoortje: Fruitsla

Avond: Thaise wok met kip & noedels

Donderdag 5 juni

Ontbijt: Havermout appel kaneel

Tussendoortje: Soya yoghurt met limoen

Lunch: 4 rijstwafels met tapenade groenten en gerookte zalm

Tussendoortje: fruitsla

Avond: VEGGI Quiche zonder deeg

Vrijdag 6 juni

Ontbijt: Havermout met appel en kaneel.

Tussendoortje: Verse fruitsla.

Lunch: Griekse salade

Tussendoortje: céréal koekjes met sesamzaadjes

Avond: Op bezoek bij de oma van mijn vriend. en daar gegrilde kip met een witloofsalade en gebakken patatjes gekregen!

Zaterdag 7 juni

Ontbijt: Pancakes op basis van banaan, notenmelk en spelt, afgewerkt met vers fruit.

Tussendoortje: Handvol nootjes

Lunch: Mini quiche met medditeraanse groenten en een slaatje.

Tussendoortje: Kersen en frambozen met een groot glas limoen-munt water.

Avond: BBQ bij vrienden met verse groentensalade, biefstuk en een sneetje stokbrood.

Zondag 8 juni

Uitgeslapen!

Lunch: Zachtgekookt eitje met pistolet. Verse fruitsla.

Tussendoortje: Fruitsla met een frisse water met verse munt, limoen en passievrucht.

Avond: tartaar van zalm met courgette-komkommer rolletjes en een slaatje van avocado, tomaat, komkommer, ajuin en limoensap.

Maandag 9 juni

Ontbijt: havermout met appel en kaneel, verse fruitsla + tas thee

Tussendoortje: meloen

Lunch: 3x rijstwafel met feta

Tussendoortje: soya yoghurt met limoen

Avond: gegrilde & gemarineerde visbrochette met gegrilde groenten en quinoa.

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page