top of page

Kruidentuintje zaaien

Eigen kruidentuin

Wie wil er nu geen moestuin waar je alle verse groenten zo kan plukken. En dan ook nog eens verse kruiden! Een droom voor mij, want ik woon op een appartementje en heb jammer genoeg geen tuin. Des te meer een reden om creatief uit de hoek te komen. Wat dacht je van zelf kruiden zaaien! Piece of cake toch?

Nou ja, dat dacht ik. Uiteindelijk is het niet zo moeilijk, je moet je alleen een beetje organiseren. Ikzelf was net wat te enthousiast begonnen met zaadjes kopen en een prachtig mooie plantenkas van ikea! In al dat enthousiasme was ik enkel de potgrond vergeten. Klein detail maar :)

Praktisch

Eens ik alles in huis had. (lees: enkele fietstochtjes later!) Had ik alles in huis voor m'n eigen kruidentuintje te starten.

Wat had ik allemaal gekocht?

  • zaaipotjes

  • zaadjes (bieslook, peterselie, rucola, munt en zelfs zaadjes voor een tomatenplant)

  • potgrond

  • plantenspray

  • plantenkas van ikea

Hoe ben ik eraan begonnen?

Leg op je tafel enkele kranten, want met de potgrond lig je altijd te smossen. Verdeel over je zaaipotjes je potgrond. Duw dan 1 voor 1 je zaadjes erin, met de nodige afstand (dit staat op de verpakking van het zaad). Geef ze voldoende water en zet ze in de plantenkas. binnen enkele dagen gaan de zaadjes kiemen en kan je het plantje langzaam maar zeker zien groeien.

Het leuke is dat je elke dag wel een beetje vooruitgang ziet. Ik betrapte me er zelfs op dat ik elke avond na een dag werken rechtstreeks naar de plantjes ging kijken.

Wanneer het kleine plantjes zijn kan je ze verpotten naar een grotere pot. Na een tijdje heb ik mijn munt zelfs in een enorm grote pot gezet en dit is nu een echte grote plant geworden.

RUCOLA
PETERSELIE

kruidentuintje

kruidentuintje

Social Media
  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey
  • Pinterest Clean Grey
RSS Feed
Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page